Städtanten i mig hälsade på

Efter en hel lugn gårdag med regn och rusk vakade jag upp till strålande sol och varmgrader i morse, tänkte spendera dagen utomhus med Sixten och Alice men när jag stod och gjorde frukost slog det mig hur ruggigt skitiga våra fönster var. Tänk dig ungefär som det brukar se ut på tecknade filmer när Piff och Puff gnuggar bort imman på fönstret för att få en liten, liten glugg att se in igenom, ungefär så såg våra fönster ut innan jag fick en riktig städinjektion runt kvart över sju imorse.

 

Jag hatar verkligen att städa, när jag väl får en sådan injektion och känner lust i att städa då spelar det ingen roll om solen skiner ute eller om månen är på väg att falla ner på oss. Inget stoppa städtanten inom mig de få gånger det väl händer. Började med att putsa och gnugga alla fönster och karmar bara det tog nästan tre timmar, kan ju meddela att vi bara har fyra stycken! Tiden bara rusade iväg, Sixten sprang runt och jagade damsugaren som han nu blivit vän med medan Alice gjorde allt för att undvika detta susande monster. Kort sagt, jag blev klar med mitt städinferno klockan fyra men ack vad rent det är här nu. Vi skulle troligtvis kunna äta direkt ifrån golvet om vi skulle känna för det. Husmodern i mig tog till och ner mig på knä och skrubbade alla golvlister med en tandborste, haha kors i taket! Så underbart tillfredställande när man sen kan sätta sig ner och verkligen se hur rent och fint det är överallt.

 

Sixten har haft besök ikväll av gammelfarmor med man, gammelfaster och farbror, mycket trevligt med tårtkalas och kaffe. Sitter nu här med mig älskade sambo framför tvn och upplever friden efter en heldag med städ, främmande och en löprunda där jag kapade min tid med nio minuter, härligt!



Kommentarer
Bella

Haha oj! Skrubba golvlister med tanborste låter liiiite överambitiöst! ;) Men är övertygad om att det glänser sådär som det bara kan göra när Toms matte i Tom och Jerry har skurat golvet ;)

2012-05-16 @ 09:24:38
URL: http://gabriellesandstroms.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0