Typiskt...

Tredje dagen Sixten har feber, han är slapp som en disktrasa och lever på glass, ingen fara på taket säger de som vet men dock så jäkla typiskt. Första gången på tre år som jag och Hans planerat in någon helt och hållet för vår egen skull, hotell och god mat var tanken för att fira min 25 års dag…

 

Håller alla fingrar och tår jag har så knogarna vitnar, ber till gudarna att pojken ska pigga på sig till kvällen, han som sett fram emot en helg med mormor och morfar..

 

Idag har vi hunnit se På rymmen med Pippi Långstump hela tre gånger, Konrads kalasklister verkar ha effekt även på Sixtens ihärdiga intresse för filmen, han sitter så att säga klistrad framför rutan. Konstigt att jag som inte själv är sjuk, upplever påtagande sjukdomssymptom bara av att se lillen, sympatisjukdom, ett område som Ipren inte råder bot på...      



Kommentarer
S A R A

hoppas han piggnar till!

2014-10-22 @ 12:55:33
URL: http://sarafl.forme.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0