21 december

Domedagen är här, än har jag inte märkt av någon större katastrof än att jag tappade ut allt kaffe på köksgolvet imorse.

Verkar som att ännu en dagen D ska komma och gå obemärkt förbi. Snopet för alla dom som förberett sig i åratal, sålt sina hem och flyttat upp i bergen. Stackars de som skrämt upp sina barn med att slutet för Tellus är kommen, tänker på alla de som tar sånna här spådomar på allvar och av rädlsa väljer att ta sina liv för att inte behöva gå igenom det som komma skall. Jag kan tycka att det är synd och onödigt att man fokuserar så mycket på detta i media då det enbart skrämmer upp folk i onödan..

Dagen är inte slut än men jag är inte orolig över att inte få gå och lägga mig i min egen säng ikväll, fyllde kylskåpet med julmat igår så om inte annat vore det tråkigt om all denna mat gick till spillo. Julstök och storstädning står på schemat för mig och Sixten idag, skulle det mot förmodan vara vår sista dag, ja då avslutar vi i alla fall våra dagar i ett skinande och väldoftande hem. :p

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0