Inställda tåg och julgranspynt

Tåget vi skulle ta in till stan idag var självklart inställt och då jag inte hade någon större lust att konka med mig allt på en ersättningsbuss fick vi lov att följa med Hans in till jobbet imorse så vi fick ta bilen idag. Har åkt buss med Sixten förut vilket inte var någon större hit, myrorna i brallan blev för mycket för honom och han vägrade sitta still. 
 
Snart är det dax för en tidig lunch så vi kan åka in stan och skaffa oss lite julgranspynt, igår kom vi fram till att vi kommer måsta pynta granen ifrån ca 110 cm och uppåt annars kommer Sixten springa runt med kulorna i evinerlighet. Kanske inte så tjusigt men nu då vi för första gången kan ha en riktig fullstor gran till jul ska vi banne mig ha det också :) 
 
Lek för Sixten hos William blir det också medan jag tar en tripp till sjukan, orättvist att han får roa sig medan jag plockas ner på jorden och rakt in i verkligheten men sånt är livet. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0