Min last så här vid jul..

Jag har ett begär som alltid tar över min kropp runt jul, jag kan vakna mitt i natten av det. Börjar jag tänka på suget kan jag inte sluta, det värker i kroppen och käkmusklerna krampar! Det är helt absurt och vansinnigt men jag skulle kunna köa på affären för att få ta del av den absolut första leveransen julmust, den tar över mitt sunda förnuft. När jag tagit en klunk kan ja inte sluta, är en storkonsument utan begränsningar! Liter efter liter hinkas och begäret blir bara värre. När butikerna slutar sälja julmusten i slutet på januari påbörjas min rehab, dåligt humör och koncentrationssvårigheter blir då en del av min vardag ett tag framöver.. Problemet är att efter bara drygt en månad och då min abstinens börjat lägga sig kommer påskmusten in i butikerna! Påskmusten är dessvärre en ännu större last för mig. Vet inte varför men kan tänka mig att det beror på att hjärnan ställt in sig på att det är en himla massa månader till nästa jul. Det resulterar i att jag bara måste få i mig så pass mycket att det kan kompenseras för de månader då musten är ute ur sortimentet! Som sagt absurt och vansinnigt!

Precis som jag nämnde kan jag vakna mitt i natten av att suget blir så stort att jag bara måste kliva upp och ta ett glas, det är galet och i det närmsta olidligt. Varje år är det samma visa och jag lär mig aldrig, har jag en gång väl smuttat finns det ingen hejd! Tro om det finns ett behandlingshem för den här sortens nonsens i så fall skulle de känna storkovan på mig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0