Sovmorgon och egentid

Det hör verligen inte till vanligheten att Jag vaknar före Sixten, Han hade somnat om imorse och sov till strax efter nio! Var underbart skönt att kunna ligga kvar i sängen medan de andra sov och se på tv en stund för mig själv. Nu har grabbarna i huset begett sig in till stan för att hämta hem lite ved inför vargavintern som tydligen ska lamslå oss i år.
 
Jag sitter och njuter av tystnaden, av att kunna koka en kanna kaffe och faktiskt kunna dricka några koppar medan det fortfarande är varmt. Egentid då den är som mest uppsakttad, helt i sin enkelhet. Snart ska jag sätta igång och skala potatis och hacka soltorkade tomater men jag tror att jag drar på det ett tag till. Ska ha middag med fina vänner här ikväll. det ser vi fram emot!
 


Kommentarer
Bella

Ska bli jättetrevligt att få komma på middag! :)

2012-12-08 @ 15:17:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0