I väntans tider

Spenderar mina sista minuter på lunchen framför datorn, med en kopp kaffe och trevligt sällskap i form av kusin/kollega bakom ryggen fnissandes med munnen full av rostbiff!

 

Vi går i väntans tider jag och min lilla familj, förra året väntade vi på att Sixten skulle komma och förgylla vår vardag. Nu går vi runt och väntar på att få flytta in i vårt alldelens egna hus! Jag hatar hösten men ack vad jag längtar till denna höst! Första oktober bär flyttlassen av till Hörnefors. Känner mig som ett barn på julafton, vill köpa allt jag ser till huset vilket kommer att leda till att vår nuvarande lilla boning kommer att överbelamras av saker som vi egentligen inte har någon användning av just nu.

 

Jag längtar efter bagateller som att få putsa fönster, fylla upp ett fullstort kylskåp, baka bullar i mitt alldelens egna kök, kunna ha möjlighet att ta hem gäster som sover över och kunna vakna upp i mitt egna hem där alla vi fyra får plats att röra oss fritt! En gräsmatta, en altan, ett garage, bastu och kamin!

 

 

 

 

   Lycka när den är som störst!  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0