Ännu en helg har kommit och gått

Den här helgen har erbjudit oss både det ena och det andra! Kyla och snö, sol och sommarkänslor. Fredagen spenderade vi här hemma, jag somnade klockan 8 så jag kan inte säga att jag hann med så mycket fredagsmys :P 
 
Igår morse bar det av till stugan där det vankades utelek, kräftskiva och våfflor på elden. Somnade klockan 8 även igår kväll, vet inte riktigt vad som tagit åt mig men jag skulle gissa att det var hockeyn som sövde mig. Då Sixten vaknade fyra imorse var jag riktigt glad över att jag trots allt vek in årorna i tid! Känner att John Blund har börjat knacka på nu med, så bjuder på ett bildregn så får bilderna tala för sig själva :) 
 
 
 

 Sixten och Hans passade på att åka bob, vilket var lättare sagt än gjort!
 
Sixtens första semla någonsin blev så klart dokumenterad
 
Sjöng gjorde vi och Lillen på hörnet diggade och applåderade glatt 
 
Sixten har visat sig vara flitigare på att tigga än hundarna!
 
Bus med mostra
 
Och nygräddade våfflor på elden bjöds det till lunch :)
 
 
Önska oss lycka till inatt, jag längtar så fruktansvärt efter en hel natt sömn! Vill bara kasta alla råd och rön i väggen som påstår att ungarna börjar sova hela nätter då de börjar få riktiga rutiner, äta välling innan natten, börjar äta vanlig mat, blir ett år eller då de börjar på dagis. Anting har Sixten lagt dövörat till och bryr sig inte om sådan påståenden eller så har vi fått en allt för levnadsglad och nyfiken unge som inte har tänkt att sova bort halva sitt liv.   
 
God natt!
 
 
 


Kommentarer
Åsa Åkerlund

Lider med er som har en son som inte sover på natten, vet hur det känns!! Våran junior vaknade femtioelva ggr per natt utan att vi vet varför, men detta gick över vid ca 1.5 års ålder o nu vaknar han max en ggn. Vi provade vagn, våran säng, välling, mjölkfrikost mmmmmmmm men ja det är nog tyvärr bara så att vissa sover o andra inte.
Kram från Kramfors

Svar: Men så roligt att du hittat hit! Känns som att vi prövat allt med men jag hoppas att ljuset i tunneln närmar sig :) Kram
sixtenojag

2013-02-17 @ 20:28:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0