Aj!

Sixten är och river runt i allt han kommer åt, skorna flyger i groventrén, tvättmaskinen proppas full av leksaker och städprylarna har kommit att bli hans givna danspartners. Satte därför upp några bitar av klickgolvet som var kvar efter att vi lagt golven i sovrummen i dörröppningen som grind för att kunna få ha någon sorts ordning längre än fem sekunder.

Insåg att det blev lite väl högt då Hans stöp med knäna i skivan när han kom hem efter jobbet, men jag tänkte att vi vänjer oss snart och skivan fick stå kvar. Det skulle jag inte gjort! Fick ett infall efter middan och tänkte ge mig på och tvätta vår vita(!) matta som ligger framför kaminen. Den har blivit svart av all sot och smuts vet inte hur vi tänkte när vi köpte vita mattor överhuvudtaget med en hund och en sölgris till unge i huset.

Sagt och gjort, jag drog med mig mattan för att sätta igång i groventrén. Dock missbedömde även jag höjden på vår provisoriska grind. Jag flög likt dumbo över skivan med mattan efter, fastande med ena ljumsken över kanten och landade med hela min tyngd på stortån på andra sidan! Tokstukade den och kan inte belasta högra foten. Nu lever min tå verkligen upp till sitt namn, STOR är vad den är, pulserande och blå.. Klant!! "Grinden" får åka dit peppar växer och Sixten får nu gladeligen riva runt bäst han vill, ordning i all ära men jag föredrar att ha livet i behåll :p



Kommentarer
Emelie Johansson

Så typiskt!! Hoppas inget är brutet. Jag som föll från pallen förra veckan och tyckte så synd om mig själv fick inte ens ett blåmärke. Det kändes nästan pinsamt... Så skönt att den första dagen på dagis gått som smort också!! Dags att ses snart tycker jag! om ni har tid nästa vecka får ni komma och hälsa på i flyttkaoset. :) Kram

2013-01-14 @ 20:17:53
URL: http://johanssonemelies.blogg.se
pappa morfar svärfar mamma mormor svärmor

Ojojoj! Var rädd om er :P ♡

2013-01-14 @ 20:37:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0