Spasmer och Sjukstuga..

Sitter och försöker lära mig nya Windows 8 vilket ger mig spasmer! Sidorna flackar och far, jag hoppar mellan olika appar och internetsidor utan att jag fattar varför eller hur detta är möjligt.. Det räckte tydligen inte med inskolning på förskola och universitet utan nu också på data. Efter skolan i dag begav jag mig och inhandlade en ny dator till mig själv som belöning att jag kom in på skolan ;) Lite uppmuntran ska man väl ha för att jag tack vare hårt slit med matten i höstas hade möjlighet till detta. Vårt första inlämningsarbete är redan nästa vecka så det var dessutom på tiden jag skaffade en dator med all nödvändig programvara.
 
Sixten är piggare och har mer energi nu men Hans blir dessvärre bara sämre, ett av hans symptom har visat sig vara upprepning. Vet inte hur många gånger har klargjort hur eländigt det är och hur emlig man blir som man vid en förkylning. Lilla hjärtat! Det är ju en riktig bonntur för husfriden att inte männen går runt och konkar på en mage stor som en pilatesboll i nio månader och sedan tvingas klämma ut den till på köpet, hur skulle det sluta? :P Jag har också åkt dit nu, har snutit sönder näsan så jag ser ut som Rudolf. Synd att det inte är maskerad vi ska på, på lördag då hade min utklädnad varit given! Ska bombardera varenda cell i kroppen med vitaminer och vatten så jag är alert till helgen :)
 
Såg en dam på Ica idag som hade problem att läsa vad det stod på fruktvågen, jag gick dit och frågade om jag kunde hjälpa henne. Efteråt vände hon sig om och tackade så mycket. Hon var så lycklig över att det fortfarande finns snälla, fina och hjälpsamma människor i dagens stressade samhälle. För mig var det en självklarhet att hjälpa till då jag såg att hon hade problem men hennes uppskattning för en sådan liten handling gjorde min dag :) Hon hade ju lika gärna kunnat vänt på klacken och gått som faktiskt många gör men inte hon :) Ska ge mig an 100 sidor fallbeskrivning och en artikel nu, med massa kaffe och med hennes positiva karisma i åtanke är jag klar på ett nafs!
 
Ha en trevlig kväll :)


Kommentarer
pappa morfar svärfar mamma mormor svärmor

:))

2013-01-24 @ 19:23:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0