Ögongodis

De enda blommorna jag lyckas hålla vid liv är garderobsblommor, köpte en orkidé hos mamma när vi bodde på Tomtebo, vilket är över ett år sedan. Jag hann knappt få in blomjäkeln innan alla blommor föll av, var nära på att kasta den då de två pinnarna inte var något ögongodis direkt men ställde in den i gästrummet och glömde bort den..

För en månad sen ungefär bytte jag fönster när jag såg att den börjat knoppa lite och nu blommar den som aldrig förr!! Det kommer nya knoppar varje dag och blommorna är så stora att stjälkarna knappt orkar hålla allt uppe! Jag lyckades med något jag aldrig trodde var möjligt, kanske är mina garderobsblom-tid över! :) Jippi!



Kommentarer
Syster j

Jisses vad vacker din blomma blivit. Mina orkidéer är gula, alltså själva "stammen". Haha ;)

2013-06-12 @ 11:36:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sixten Och Jag

Sixten kom och fyllde våra dagar med stoj, skratt, gråt, lek och framför allt lycka i oktober 2011. Sen dess har ingenting varit sig likt, höga klackar har bytts ut till sneakers, ett glas vin har i stället blivit litervis med kaffe och sovmornar har kommit att bli vaknätter. Men inget ont som inte för något gott med sig, vi har välsignats med ett underbart litet busfrö som är här för att stanna!

RSS 2.0